28 października 2016 Udostępnij

GDY NASZ TALERZ JEST… ZA KWAŚNY

Co zakwasza organizm?

Zalety diety zasadowej

Organizm będzie zakwaszony przez to co będziemy mu dostarczać na naszym talerzu. Produkty spożywcze, które zakwaszają organizm dzielić można na nisko, średnio i wysoko kwasotwórcze. Do tych pierwszych zalicza się mięso, wędliny oraz wieprzowinę, cukier i słodziki a także mąkę pszenną, ryż, ser żółty, kawę, herbatę czy sól. Należy do nich również czekolada. ( http://prodeacid.pl/opinie-naukowe-i-sklad-kapsulki ) Produkty średnio kwasotwórcze to takie propozycje jak ryby, chleb żytni, makaron pełnoziarnisty, jaja oraz piwo. Z kolei pokarmy nisko kwasotwórcze to twaróg, orkisz czy między innymi kasza gryczana, orzechy laskowe oraz nerkowca a także otręby.

Poza wyżej wymienionymi należy unikać również smażenia potraw, stresu czy też palenia tytoniu, picia alkoholu oraz spożywania niektórych owoców takich jak te jagodowe, rośliny strączkowe. Lista jest długa, jednak nie oznacza to konieczności całkowitego wykluczenia wymiennych produktów z naszego menu a raczej potrzebę rozsądniejszego przyjrzenia się składowi posiłków oraz przy ich odpowiednim komponowaniu.

Objawy zakwaszenia organizmu

Spożywanie niewielkich ilości posiłków, które mają charakter kwasotwórczy nie będzie powodować niczego złego. Nie doprowadzi to do poważnych zmian w organizmie. Nasze ciało przystosowane będzie do radzenia sobie z różnorakimi zaburzeniami. Gdy pojawia się zakwaszenie nasz organizm pobiera wapń, sód, potas czy magnez z tkanek. Jednak zgromadzone minerały w końcu nie będą nam wystarczać i zapasy zaczynają się kończyć a potem następnie demineralizacja. Objawami tego stanu będzie również zakażenie bakteryjne oraz wirusowe.

Złe nawyki

Bóle kręgosłupa, kości, mięśni oraz uczucie ciągłego zmęczenia. W konsekwencji skóra nie będzie miała blasku, pojawiać się będą wypryski, zaczerwienienia, włosy staną się matowe i wypadają. Waga ulegać będzie wahaniom, podobnie nasz nastrój. Pojawiać się problemy z pamięcią oraz koncentracją. Co więcej długie zakwaszenie organizmu niesie za sobą poważniejsze konsekwencje. Można zapobiec temu zmieniając dietę na odkwaszającą.

Dieta odkwaszająca

Przywrócenie odczynu zasadowego wymaga odpowiedniego komponowania diety, tak by produkty o kwasowym charakterze stanowiły wyłącznie około 20% całości. Zatem talerz w diecie alkalicznej będzie się składał z niewielkiej części mięs, ryb, drobiu czy kaszy oraz pęczaka. Można wprowadzić kilka niewielkich ziemniaków. Całą resztę powinny zajmować warzywa, które są bardzo ważnym dodatkiem.

Do napojów warto dodawać cytrynę oraz limonkę, które wbrew skojarzeniom są najbardziej zasadowymi owocami w diecie. Woda z cytryną, naturalne soki owocowe z kiwi, grejpfruta oraz zielona herbata muszą na stale pojawić się w naszym codziennym menu. Również oliwa z oliwek, mleko sojowe oraz miód mogą wpływać na zmniejszenie zakwaszenia organizmu.

Natalia Kędzior

Redakcja atelier55.pl