28 października 2016 Udostępnij

Jak można zapobiegać zakwaszeniu ?

Jeżeli na skutek diagnozy postawionej przez specjalistę bądź własnych obserwacji doszliśmy do wniosku, że w naszym organizmie znajduje się zbyt duża liczba kwasów, należy przestrzegać kilku prostych reguł. Nie tylko naprawią one te uszkodzenia, które już powstały, ale zapobiegną także pojawieniu się dalszych: wypijać odpowiednią ilość płynów

Przeciętnie zdrowa osoba dorosła powinna dziennie wypijać od dwóch do trzech litrów czystej wody. Ważne jest, aby była to woda naprawdę dobrej jakości. Przynajmniej raz w ciągu dnia mocz powinien być praktycznie przezroczysty. Maksymalnie należy nie więcej jak pół szklanki jednorazowo ( http://prodeacid.pl/opinie-naukowe-i-sklad-kapsulki ). Posiłków nie popijamy – pić należy albo pół godziny przez, albo godzinę po posiłku.

Zmienić dietę

Należy pamiętać, aby ograniczyć spożycie mięsa wieprzowego. Trzeba również spożywać niewiele tłuszczu i bardzo mało cukru. Powinno się spożywać posiłki o mniej więcej stałych porach. Jedzenie należy w jamie ustnej bardzo starannie rozgryzać. Przed pójściem spać nie należy spożywać owoców oraz białka. Jeść powoli, pamiętając, aby dokładnie przeżuwać każdy kęs

Wystrzegać się soli kuchennej

Wyjątkowo dużo ukrytej soli znajduje się w wysoko przetworzonej gotowej żywności. Chodzi o konserwy, wędliny, sosy, przyprawy typu warzywko oraz zupy w proszku. Wystrzegać się spożywania nadmiernych ilości alkoholu, nikotyny oraz kofeiny Należy ograniczyć zużycie kawy i herbaty zażywać jak najwięcej ruchu, pamiętając, aby był to wysiłek o umiarkowanym natężeniu. Pod żadnym pozorem nie należy się przeciążać. O wiele lepszym rozwiązaniem jest długi spacer bądź krótka przebieżka. Wysiłek i umiarkowanym obciążeniu odbywający się na świeżym powietrzu to najlepszy sposób na dostarczenie płucom tlenu oraz zwiększenie wydolności systemu buforowego krwi.

Przeciążenia organizmu

Nauczyć się radzić sobie ze stresem

Doświadczenie i dotychczasowa wiedza pokazują, że najważniejsze w leczeniu choroby jest usunięcie przyczyn odpowiedzialnych za jej pojawienie się. Mnóstwo metod terapeutycznych okazuje się być nieskuteczne.

Dlaczego? Zapominają one o konieczności zobojętnienia zbyt dużej ilości kwasów.

Jakiej żywności należy się wystrzegać?

Dostępne w sprzedaży produkty żywnościowe różnią się, jeśli chodzi o zawartość pierwiastków kwaso- oraz zasadotwórczych. To właśnie z tego powodu spożywane posiłki wpływają na gospodarkę kwasowo – zasadową organizmu. W zdecydowanej większości produktów żywnościowych, które stanowią znaczną część naszej diety, przeważają pierwiastki kwasotwórcze. Do źródeł pierwiastków zasadotwórczych zalicza się warzywa oraz owoce.

Warto wiedzieć, że na przykład tak lubiana przez nas fasola to w przeważającej części pierwiastki alkalizujące, zaś groch i soja ceniona przez wegetarian to składniki zakwaszające. W owocach oraz wybranych warzywach składniki mineralne mają postać kwasów organicznych. I tak na przykład w jabłkach, śliwkach i pomidorach występuje kwas jabłkowy, a w cytrynach i ananasach kwas cytrynowy.

Natalia Kędzior

Redakcja atelier55.pl